Informacja idzie w Polskę!
Do kilkunastu urzędów poszła pierwsza seria materiałów promocyjnych zachęcających do korzystania z Projektu.
„Nasz projektowy Zespół ds. Promocji robi dobrą robotę” – mówi Izabela Jarczewska, Prezes Zarządu. „Podmioty świadczące pomoc społeczną otrzymują od nas wsparcie merytoryczne, szczególnie w mniejszych miejscowościach, gdzie dostęp do np. poradnictwa jest znikomy. Widzimy taką potrzebę, bo i same o to proszą, szczególnie MOPSY i lokalne centra pomocy”.
A już od wakacji, zgodnie z założeniami projektowymi, obsługę poradniczą wzmocnią studenci prawa, psychologii i pedagogiki w ramach realizowanych w Stowarzyszeniu praktyk.
„Oczywiście każde ich działanie będzie monitorowane przez prawnika, psychologa
i pedagoga” – dodaje Milena Sielicka, Dyrektor ds. Edukacji, z wykształcenia psycholog, obecna także w realizowanym projekcie.
Już niedługo podamy pierwsze statystyki dotyczące rezultatów wykonania powierzonego zadania publicznego.
„Widać też, że wsparcie online jest coraz bardziej powszechne a zatem potrzebne. Łatwość dostępu, i posiadanie pod ręką dokumentacji, przy zachowaniu, także anonimowości, czy intymności kontaktu, powoduje, że usługi online i poprzez infolinię cieszą się coraz większym zainteresowaniem” – dodaje Rafał Bojarski, Wiceprezes Zarządu, z wykształcenia prawnik.
Przypomnijmy, Pro Civium od 2018 roku działa, w zasadzie, online korzystając
z nowoczesnych technologii i rozwiązań, ostatnio również w oparciu o sztuczną inteligencję. Pozwala to minimalizować koszta stacjonarne, ale przede wszystkim korzystać z wiedzy i doświadczenia zaangażowanych wolontariuszy bez względu na ich miejsce zamieszkania.
Projekt „Świadomy Obywatel – Prawo do Porady” to zadanie publiczne realizowane ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Wspierania Rozwoju Organizacji Poradniczych na lata 2022 – 2033.